Gdy brakuje energii

Czy zdarzyło Ci się, że odmówiłaś znajomym na propozycję wyjścia na imprezę lub do kina? Po całym dniu pracy i obowiązków domowych nie masz ochoty a przede wszystkim sił na kolejne czynności. Pomocne w tym przypadku są osiągniecia w biochemii, naukowcy opracowują coraz to lepsze metody na polepszenie nastroju i ciągłą witalność.
Z biegiem lat organizm kobiety i mężczyzny nie funkcjonuje tak jak w czasie młodości, narządy wewnętrzne odczuwają tempo i styl życia. Skutkiem przepracowania, nadmiaru używek (np. alkohol i papierosy), wzmożonego stresu czy nieracjonalnej diety może być utrata chęci do życia, ogólne osłabienie i brak witalności.

Serotonina i potrzebny do jej produkcji tryptofan
Dobry nastrój to właśnie zaleta serotoniny, która pomaga w leczeniu depresji. Organizm ludzki produkuje ten hormon i do produkcji potrzebuje tryptofan, jeden z aminokwasów egzogenicznych. Źródłem tego budulca są przede wszystkim banany, mięso drobiowe, groszek, produkty zbożowe (pełnoziarniste) oraz mleko i przetwory mleczne.

Melatonina
Jej niedobory mogą prowadzić do bezsenności i tryptofan ma tutaj kolejne zastosowanie, bo jest niezbędny przy syntezie tego związku chemicznego. Ponad to pomocne może okazać się zażywanie witaminy B6, która wspomaga działanie melatoniny a zawarta jest w mleku, jajkach, drożdżach czy rybach.
Sen jest istotny przy regenerowaniu sił, dodaje energii do działania po przebudzeniu, dlatego warto zadbać o wysoką jego jakość. Należy pamiętać o kilku zasadach, które pomagają w lepszym wypoczynku:
– rezygnacja z napojów zawierających kofeinę w drugiej części dnia,
– ostatni posiłek nie później niż 2-3 godziny przed snem, przy czym należy pamiętać żeby kolacja była lekko strawna,
– zaleca się alby przed pójściem spać wypić gorący odprężający napój, np. napar z rumianku lub melisy.

Endorfiny
W poprawie krążenia oraz lepszym dotlenieniu organizmu pomaga ruch i wszelkie jego przejawy, można ćwiczyć na hali czy siłowni lub pływać na basenie, ale najlepsze dla organizmu jest uprawianie jakiegokolwiek sportu na świeżym powietrzu. Ponad to aktywność fizyczna przeciwdziała nadwadze oraz pobudza produkcję endorfin – to one są odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Wyobraźmy sobie wyjątkowo kiepski poranek, kiedy budzimy się i nie mamy nastroju do działania, wystarczy wtedy seria prostych ćwiczeń, nie dłużej niż 15 minut a nasze samopoczucie od razu się polepszy.

Tyroksyna i potrzebny do jej produkcji jod
Niedoczynność tarczycy może spowodować zmniejszoną produkcję jodu w naszym organizmie, ten przypadek często występuje u dojrzałych kobiet i może być przyczyną pogorszenia przemiany materii lub ciągłego wyczerpania. Pamiętajmy żeby pomagać naszemu organizmowi w produkcji jodu, można go dostarczać za pomocą odpowiedniego żywienia (jod zawarty jest w owocach morza i rybach). Jod wchodzi w skład produkcji tyroksyny, która jest hormonem i odpowiada za nasze samopoczucie.

Dobry humor
Aby sprawić sobie przyjemność a jednocześnie pomóc naszemu organizmowi w łagodzeniu wielu codziennych dolegliwości można skorzystać z masaży i kąpieli z użyciem naturalnych olejków eterycznych. Olejek miętowy lub rozmarynowy dobrze działa w przypadku braku energii lub osłabienia. Przed snem, aby się zrelaksować i rozluźnić warto zaopatrzyć się w olejki lawendowe i różane.
Pamiętajmy także o korzystania z promieni słonecznych, mają one pozytywny wpływ na naszą psychikę oraz są źródłem witaminy D. Jednak zbyt długie narażanie się na promieniowanie słoneczne wpływa na przyspieszenie procesu starzenia organizmu.

Zapraszamy do współpracy!

Biuro
ul. Żniwna 3, 45-763 Opole Tel: 789 457 741
© Copyright Akademia kobiecości 2020